Anna & Dot Com - Hästblogg

Alla inlägg under juni 2011

Av ponnyberoende - 20 juni 2011 11:55

Hej! På söndag blir det att åka till Sjöis =) Första gången för mig! Så den här veckan är till för att fixa borstar, tvätta tröjor/ridbyxor och märka upp allting. Idag vaknade jag 10 30. Skönt att få sova ut ibland. Idag ska vi även kanske sätta upp en hästsko över min dörr och hänga upp ett snöre över min säng så jag kan sätta upp mina rosetter där =) Har även köpt ett par vita fina ridbyxor av en tjej som sålde dom för endast 60 kr! SES!

Två supersöta sommarbilder på två supersöta ridskolehästar!

    Visst är dom urgulliga

Av ponnyberoende - 16 juni 2011 13:32

   Hej! Jo, igår hade vi gymkhana på ridningen. Då hade vi dom 2 lataste ponnyerna i stallet, Lucky och White Lady. Lucky är en C-ponny och Whitan som hon kallas är en D-ponny =) Gymkhana är lekar för häst och ryttare för er som inte vet. Man delar upp i två lag som sedan ska tävla mot varandra. Oftast rider man slalom, hänger säck, sätta ridspö i en kon och nästa person ska plocka upp den osv. Vi körde 6 olika lekar, 3 på varje ponny. Lag "Whitan" (dom som hade henne först) vann! Jag var i det laget :D Idag är jag med min kompis Malinda, vi ska prata och diskutera hästar och ponnyer! SES!

Nu är det snart sommar så en blomma är aldrig fel!

Av ponnyberoende - 12 juni 2011 10:01

Hej! Nu bloggar jag från mobilen då jag inte orkar sätta på datorn. Jag har varit med i min första klubbhoppning =) Jag hade en ridskoleponny som heter Gemet. För det mesta gillar inte Gemet att hoppa men på framridningen var han ganska framåt =) På själva hoppningen fick vi en ganska bra galopp ;) Det blev en clear round rosett! Super nöjd med den dagen! Har även hjälpt till på ett barnkalas där jag och min kompis storasyster fick leda en ponny som heter Lucky runt på en äng i 1 1/2 timma. För Luckys del blev det mycket mat att glupska i sig ;) På vägen tillbaka till stallet red jag barbacka utan skor på Lucky :) Mycket mysigt =) I onsdags hade vi hoppning på en häst som heter Sune. Hade framhoppning på ett litet kryss. Han kändes lite trött i början men piggade till sig efter ett tag ;) På själva hoppningen gick det ganska bra, på dom två sista hinderna blev det dåligt tempo så han stannade på båda men hoppade från stillastående! Sådan liten snäll ponny! Det var det som har hänt som är intressant :) SES!

Presentation


Mitt namn är Anna och jag är 12 år. Jag rider på Jönköpings fältrittklubb, även kallat Jfk. På bloggen kommer jag skriva om mitt liv med alla mina älskade hästar! Ni får gärna följa mig på bloglovin!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länk :P


Ovido - Quiz & Flashcards