Anna & Dot Com - Hästblogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av ponnyberoende - 23 oktober 2011 20:40

"Ska jag skriva om alla hästar som rör mitt liv?"


Dotten som rör mitt liv allra mest <3   



Av ponnyberoende - 23 oktober 2011 20:17

Hej! Igår tog jag, Malinda, Elsa och Malene en ridtur på Pondus och Charley! Jag red Pondus i ca 20-30 minuter. Har aldrig ridit en sådan stel häst innan =O Det gick inte alls att göra honom mjuk och det var jättesvårt att ställa honom i hörnen! Tog bara lite trav och skritt för att känna lite på honom =) Malinda tog någon långsida i galopp för att motionera honom lite extra. 


Pondus är en 24 årig travarvalack som blev pensionerad från ridskolan 2010. Men han stannar tills han dör och behöver därför motioneras av någon! 


Charley är en envis häst som varit skadad i båda frambenen och behöver komma igång innan han ska börja gå lektioner igen. Malene har ridit honom en hel del så vi passade på att rida samtidigt!


   

Nu är det höst igen =) Mysig årstid att rida ut i, men man passa sig nu när det är älgjakt!

Av ponnyberoende - 21 oktober 2011 16:02

Hej! i Torsdags så var det upp till stallet för en rykttävling och ta hand om en dag i stallet :) Det var inte riktigt tänkt att ta hand om den aktiviteten men jag fick rycka in i sista minuten! Lärde de små barnen hur man mockar och hur man ryktar ponnyna :P Lite småkul faktiskt... På rykttävlingen var jag knappt med eller hur man ska säga . Jag satsade inte direkt. Tog ponnyn Bing som kan vara otroligt envis och behöver en super bestämd person som handskas med honom :) Fick hjälp av en mamma som hade lite tips, så nu vet jag precis hur man sak hålla på med honom ;) Dotten hann jag inte riktigt med igår :( Men ska upp på lördag så då blir det desto mer jobb ;D


Nu taggar jag Disco på skolan :) Dock har det inget med hästar att göra :P När Malinda och jag sedan kommer hem ska vi se på en film som heter "The Wild Stallion". En hästfilm som verkar jättebra faktiskt! Tror även vi ska se "Heartland"-filmerna imorrn om vi hinner :D 

SES!






En westernfilm som vi ska se ikväll :D


    Heartland i morrn :D

Av ponnyberoende - 15 oktober 2011 18:43

Hej! Idag var det då bara att ställa klockan på 8.15 för att hinna upp till stallet. När jag kommer så ser jag Rebecka med Sune som ska ner på banan, springer ner och hinner precis ta upp kameran innan hon börjar hoppa! Dom som skulle tävla idag var då:
Hanna med Boy och Sunshine Sandy Hill (eller Sunny som hon brukar kallas)
Elvira med Aspe och Dot Com (min stjärna ♥) 

Frida på Miro

Rebecka på Sune och Khus



Sprang fram och tillbaka mellan alla olika klasser och fotade hit och dit :) 

Men för att förkorta en lång historia så blev dom här placerade:

Elvira på Dotten (2:a)
Rebecka på Sune (7:a)
Frida på Miro (9:a)




När Elvira skulle hoppa Aspe blev det ett hilma liv. Det är Aspes första lokala så hon var lite stirrig och lite orolig såg det ut som... När dom var på väg mot första hindret kom hon helt fel och Elvira var inte alls beredd och flög över Aspes hals och landade hårt på marken. Aspe blev rädd och råkade trampa Elvira på benet. Trodde hon skulle ha jätteont men reste sig upp direkt och gick iväg med Aspe... Blir nog fler klubbtävlingar innan dom satsar på lokal igen ;)


Dotten gick där imot nästan helt perfekt och var superduktig! För Rebecka gick det super med Sune men mindre bra med Khus. Hanna lyckades toppen med Boy som råkade peta en bom men annars var jätteduktig och Sunny ville inte riktigt idag... Frida som bara hoppade Miro nollade men vägrade ut sig i lagklassen :( Men det var en Toppendag och alla verkade nöjda!


När Dotten kommit tillbaka bad jag Tindra ta lite kort på mig och älsklingen och det blev ganska bra bilder även fast Dotten stod och åt ;D



Här kommer min bildbomb från dagen:
             Rebecka och Sune            Rebecka och Kuhs   Hanna och Boy       Frida och Miro      Hanna och Sunny
Blev inga bra bilder på Elvira & Dotten =(   
     
Älskar dig vad som än händer   
     Dagens Failbilder :P



   

Av ponnyberoende - 14 oktober 2011 22:05

Hej! Idag var det stall som vanligt :) Åkte upp tillsammans med några av mina kompisar vid 3 tiden. När jag kom upp gick jag direkt till Dotten för att se hur han mådde och kolla till honom lite. Han mådde lika bra som vanligt ;D Ryktade i ca 30 min, Dotten blev väldigt surig och ville inte alls sammarbeta! Sedan gick jag till sadelkammaren och gjorde tränset isället lite halft noggrant eftersom han skulle gå lektion =) Blev inte så jättemycket gjort för jag gör resten i morgon! Då gäller det ;D Elvira ska tävla lokal på hemmaplan med Dot Com, och jag är ganska nervös för hur det ska gå =/ Men jag vet ju att det alltid går bra även på bortaplan så inget man ska oroa sig för :D Mycket mer kommer imorgon när jag kommer hem, då blir det uppdatering om dagen i stora mängder ;)


Kika även in på en superblogg! Klicka här för att komma till Hanna och Rebeckas blogg!


 

Av ponnyberoende - 11 oktober 2011 15:04

Hej idag önskar jag bara att jag blir frisk så jag kan rida i morgon. Hoppas på Quilpine som jag hade förra veckan =) Hon gick så fint så jag vill jobba mer med henne eftersom jag tror att hon kommer lära mig en hel del under lektionerna ;) Nu har vi ju en ny ridlärare som heter Angelica, hon är verkligen toppen och man lär sig så mkt under hennes lektioner! Har kommit på att jag saknar White Lady, min gamla sköthäst :) Har frågat Hanna på www.dailyhorses.blogg.se om hon kunde hälsa till Whitan men då sa hon att jag kunde få hänga med henne nån gång till Flechen och Whitan =DBlev ett litet inlägg från mobilen idag ;) redigerar det senare på datorn ;)Kram Anna

Av ponnyberoende - 10 oktober 2011 17:00

 







Den är sypermysiga grimman är stilren och skaver inte på hästen. Supernice enligt mig ;D




    
Nu är det REA på Hööks! Lagom till hösten är reflexer nödvändiga både på häst och ryttare :)









  




Jag är inte så förtjust i repgrimmor, dock kan jag inte säga något då jag aldrig haft en själv. Men har fått upplevelsen av att dom är hårda och kan skava.



Vad tycker ni?


              

Av ponnyberoende - 10 oktober 2011 16:45

Hej! Idag har jag inte gjort något intressant och hästrelaterat så därför så skriver jag bara lite snabbt ;D Har varit sjuk idag så fick  vara hemma och ta det lungt :) Istället tar jag nu och frågar "Veckans Fråga" som lyder:


"Hur ofta ska jag göra Hiss och Diss?" 

Kommentera vad DU tycker!


//Anna
Jag och Tea

Presentation


Mitt namn är Anna och jag är 12 år. Jag rider på Jönköpings fältrittklubb, även kallat Jfk. På bloggen kommer jag skriva om mitt liv med alla mina älskade hästar! Ni får gärna följa mig på bloglovin!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länk :P


Ovido - Quiz & Flashcards