Anna & Dot Com - Hästblogg

Alla inlägg under november 2011

Av ponnyberoende - 30 november 2011 22:04

Idag var det teori! Hanna visade hur man gjorde bra framdelsvändningar och skänkelvikningar! Det var kul att se hur det skulle se ut när det verkligen var på riktigt. Hinner inte skriva mer nu då jag måste ta och dra mig i sängs... 



Sist jag tränade framdelsvändningar!


   


Av ponnyberoende - 30 november 2011 21:56

Jo kom hem väldigt sent så jag kunde inte blogga igår kväll. Hände väl inte så mycket där uppe. Jobbade på precis som vanligt med Malinda =) På lördag är det hoppning och jag tror jag kommer få Sunny... Nervös =/



Fina Tea :D  

 

Av ponnyberoende - 28 november 2011 23:45

Jo om ni varit uppmärksamma så står det ponnyberoende.bloggplatsen.se istället för sweetannaolsson.bloggplatsen.se! Jag har helt enkelt bytt namn ;D    Tyckte att det passade sjukt mycket bättre till en sån här sorts blogg! Ni kan fortfarande komma åt bloggen på namnet sweetannaolsson men från och med nu så heter jag ponnyberoende =) 




     

Av ponnyberoende - 28 november 2011 20:00

Jo på söndag så är det klubbdressyr, som jag ska vara med på! Hoppas det går bra ;D Ska rida LC:2 2008 och jag har önskat Bing Bong och Quilpine. Jag är nervös, taggad och glad! Ser det mest som en tränig för att tävla men klart man vill få bra poäng :)


 

Sist gick det ju inte så jättebra precis... :P ♥


   

Av ponnyberoende - 28 november 2011 16:56

Strax ska jag dra mig upp till stallet för att vara med på Mus-mötet ;D Det är ett möte för dom som är med i Mini US. Vi planerar inför veckorna som kommer, vilka som ska vara med på barnridningen och vilka som ska ha nån aktivitet =) Har inte kunnat vara med mer än på ett möte för att jag varit sjuk och varit bortrest. Men nu kommer jag igen! 


Imorn är det dags för att vara stallvärdinna igen! Inte jättetaggad om jag ska vara ärlig =/ Sara har halsfluss så det blir bara jag och Malle som jobbar imorrn. Men Malle kommer få jobba lite själv när jag ska på utvecklingssamtal. 



Längtar till snön kommer ♥ Dock blir det jobbigare att ta sig till stallet...


 


Av ponnyberoende - 27 november 2011 18:50

Nu har jag precis kommit hem från julskyltningen nere på stan. Det var väldigt många barn som ville rida på Lolli och Lilleman. Vi sålde lotter, barnridning och fiskedam. Det var väldigt blåsigt och det regnade en hel del men det gick i alla fall ;D Vi sålde väldigt mycket och affärerna gick uppåt. Jag var där i 4 timmar medans dom andra bytte vid fyra =) 


Har inga bilder just nu på Lilleman och Lolli men det kommer 


   


 

Av ponnyberoende - 26 november 2011 22:36

Sunny var jättefin idag! Hon jobbade hur bra som helst med lite jobb från både min och hennes sida =D Vi övade på att minska och öka både skritt och trav. Vi övade mycket på volten för att mjuka upp dom och få en bra ställning. Sen gick vi ut på spåret och övade på att minska och öka i skritten. Hon var lite "sladdrig" och ville inte riktigt i början men det blev bättre och bättre på varje varv! Vi tog trav och hon ville bara slänga sig iväg så efter många halvhalter gick hon i ett toppen tempo. När vi började öka och minska fick vi minska det mesta för att vi hade lilla Boyke framför oss och han går inte så snabbt ^^ Men hon fick springa lite på några långsidor när Boyke fått fart.


På en stor volt i slutet gick hon som en klocka och jag var verkligen jättenöjd :D Hon tog bettet några gånger och jobbade helt otroligt bra! Fick jättemycket beröm av Annica och tror jag får henne nästa gång också ;D


   
Malene tog lite bilder idag! Alla är dock oredigerade.


    

Av ponnyberoende - 25 november 2011 22:13

Nu kommer det nya :D Som jag sagt innan var det bara en tillfällig header jag hade innan men nu kommer den riktiga! Fixade lite med textsnitten också! Hoppas ni tycker om det :D




   

Presentation


Mitt namn är Anna och jag är 12 år. Jag rider på Jönköpings fältrittklubb, även kallat Jfk. På bloggen kommer jag skriva om mitt liv med alla mina älskade hästar! Ni får gärna följa mig på bloglovin!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länk :P


Ovido - Quiz & Flashcards