Anna & Dot Com - Hästblogg

Alla inlägg under oktober 2011

Av ponnyberoende - 8 oktober 2011 23:08

Hej! 
Som rubriken lyder så har det varit stall och Sara. I stallet var jag och 2 andra ansvariga för barnridningen. Lite roligt eftersom dom flesta barn är så söta och snälla , men även lite blyga och vill gömma sig bakom mamma =) Vi började att ta in Lolli och Gemet. Lolli är ridskolans lilla shettis som ofta går barnridning och Gemet som jag skrev i ett tidigare inlägg är en fin D-ponny som lyder alla hjälper och passar mycket bra som barnridningsponny! Men vi sålde ca 40 biljetter så vi bestämde oss för att ta in 2 ponnysar till. Då fick det bli Bronx och Boy! Bronx är en fin B-ponny som är en snäll och pigg ponny. Drog ner huvudet några ggr men annars var duktig ;D Boy är en fux som är super snäll och fin D-ponny. Också ganska pigg men drar inte ner huvudet lika mycket :) Stod i en timma medans barnen red så blev ganska frusen och kall. Så när jag kom hem var det bara att äta och ducsha. Sedan var det dags att åka till Sara och lana datorer med relaterade sidor av häst såklart ;D


//Anna 

   Gammal bild på en storhäst!

Av ponnyberoende - 8 oktober 2011 23:02

Hejalla underbara läsare! 

Jag har tyvärr varit ganska upptagen men det kmr mer inlägg! Jag lovar ;)

Men ni har varit underbara :D Ni har höjt statistiken en del trots att jag varit oaktiv :3 Tack en än gång!


//Anna


Älskar den här bilden på mig och älsklingen  

Av ponnyberoende - 1 oktober 2011 21:18

Ja precis som rubriken lyder så red jag i onsdags för första gången. Jag hade en ponny som heter Gemet. En fin New forest som lyder på alla hjälper. Vi hade egentligen hoppning men kan ju inte hoppa ännu.... Red allt utan stigbyglar. Sedan frågade jag om jag fick ta några cavalettibommar, så jag red banan fast med bommar. Då hade jag såklart stigbyglar ;D  Den här fina bilden på Gemet är tagen av www.dailyhorses.blogg.se

Av ponnyberoende - 1 oktober 2011 20:27

Hej! Idag har jag varit i stallet och tittat på Nationella tävlingarna. När jag träffade min kompis Ellen som satt på läktaren sa hon att Malin Bayard-Johnsson var där! Jag fick en chock =D Precis när jag satte mig kom Malin in på banan. Jag, Malinda och Julia gick och letade efter Malin resten av dagen, efter typ en timma mötte vi henne i sekeritariatet och frågade efter en autograf och hon svarade "Absolut!". Sedan råkade jag typ trampa henne på foten och det var lite pinsamt.... Roligt att en sådan stor stjärna kommer till vårat lilla stall! =) 


Kram Anna 


   Startlistan!


   Ritten :D

Presentation


Mitt namn är Anna och jag är 12 år. Jag rider på Jönköpings fältrittklubb, även kallat Jfk. På bloggen kommer jag skriva om mitt liv med alla mina älskade hästar! Ni får gärna följa mig på bloglovin!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länk :P


Ovido - Quiz & Flashcards