Anna & Dot Com - Hästblogg

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Ridningen i lördags

Av ponnyberoende - 21 november 2011 19:42

Ja väldigt försenat blev det =/ 


När jag kom till stallet så möter jag Julia som säger att jag ska gå till Hanna för hon skulle säga något. När jag kommer till henne så frågar hon om jag vill skritta Gemet i 20 min. Självklart ville jag det! Gick in i receptionen för att se vilken ponny jag skulle ha. Ingen överaskning att jag fick Sunny, men glad blev jag iaf ^^ Gemet var ute så jag och Julia gick upp för att hämta honom, samtidigt tog jag ut Lilleman som skulle ut. Anledningen att jag skulle rida Gemet var att han var lite förkyld och hade lite feber. Tog ganska lång tid att hämta honomk för han var såklart längst in i hagen -.-

När vi kom tillbaka till stallet var klockan redan 11.50 När klockan var 12.30 skulle jag ju göra iordning Sunny :O Borstade, kratsade och slängde på sadeln och tränset. Då hade klockan blivit 12.00 Gick ut på stallplanen och spände sadelgjorden, reglerade stigläderna och satt upp. Bad Elsa kola vad klockan var och då hade den blivit 12.05 Skrittade iväg och hann bara rida 2 varv runt anläggningen innan klockan var 20 över. Satt av och gick in i stallet. Plockade av grejorna och sprang till Sunny. Där stod Malinda och hade ryktat enn stund! Åh vad jag älskar min Malle :3 Sunny var nästan helt klar med ryktningen så jag sprang upp för att äta toast. När jag kom ner till Sunny var klockan 12.45 och vi skulle börja kl 13.00 Kratsade hovarna och spprang och hämtade utrustningen och bad min kompis Sara att hålla henne medans jag sadlade. När ridläraren kom bad jag henne tränsa så jag kunde klä på mig mina grejer. Så när klockan slog 13.00 var jag precis klar!


På lektionen gick det ganska bra :D Hon lydde mig och var duktig på alla sätt! 



Pluttis :D


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ponnyberoende - 13 januari 2012 21:22


Det är okej att känna, Det är okej att gråta! RIP Gemet♥ Alltid saknad, Aldrig glömd. Många tårar föll på samma gång och alla föll för dig.     ...

Av ponnyberoende - 1 januari 2012 15:06


Jag har nu bestämt mig, att jag tar en paus! Jag vill leva ett liv utanför datorn och inte behöva kämpa fram datorn för att man känner sig tvingad att skriva ett inlägg på en blogg... Men när jag är redo igen så kommer jag igen och skriver det jag vi...

Av ponnyberoende - 29 december 2011 20:24


Dag 1:   Hade Dotten på båda lektionen men han var väldigt stirrig och jag var jättenervös så det gick inte speciellt bra :(   Han taktade och jag spände mig väldigt mycket så då blev det inte bättre! När jag började slappna av så gick det my...

Av ponnyberoende - 26 december 2011 13:02

God jul måste jag börja med att säga :D Hoppas ni har haft en bra julhelg och att ni har fått många fina julklappar!   Vad har ni fått i julklapp?     Bild lånad från Google!      ...

Av ponnyberoende - 24 december 2011 11:00


Presentation


Mitt namn är Anna och jag är 12 år. Jag rider på Jönköpings fältrittklubb, även kallat Jfk. På bloggen kommer jag skriva om mitt liv med alla mina älskade hästar! Ni får gärna följa mig på bloglovin!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länk :P


Ovido - Quiz & Flashcards