Anna & Dot Com - Hästblogg

Alla inlägg under november 2011

Av ponnyberoende - 25 november 2011 21:07

Idag tog jag och försökte lära mig att knoppa. Det gick inte så bra och de blev väldigt misslyckade =/ Får väl öva lite mer känner jag :D Tog och ryktade Dotten och insåg att han har blivit supermycket lungnare än när jag började med honom! Förstår inte att det snart gått 1 helt år med Dotten i mitt liv! :D 


Kunde inte rida Nosis idag då Rebecka var iväg och kunde inte hålla lektion. Men men, klarade mig ändå ;D



Nosis killen :D  

   

Av ponnyberoende - 25 november 2011 20:59

Här kommer bilderna på Skrållan och Rebecka!
           
Alla bilder är tagna av mig men finns även hos Rebecka & Hanna :D

   

Av ponnyberoende - 24 november 2011 07:00

Idag eftermiddag ska jag fota Rebecka på hennes medryttarponny Skrållan! Bilder kommer såklart ;)


Rebecka ska rida och hon ville ha lite nya bilder på henne och Skrållis :D


 

Av ponnyberoende - 23 november 2011 21:17

Idag fyller världens bästa Sara år :D

Älskar dig bästis :3


Puss!  

Av ponnyberoende - 23 november 2011 19:52

Idag blev det Bing igen! Rätt kul men börjar faktiskt tröttna lite på honom... 


Vi övade för på att rida fjärilen och det gick väl sådär... Han var ganska seg och ville inte riktigt sammarbeta. Jag var inte heller riktigt på hugget så det är det mesta mitt fel =/ Var ganska mycket kaos hela lektionen! Många sprang i väg och vissa sprang nästan över de andra hästarna, vissa bara tvärstannade :P Men sedan gick det ganska bra! När vi skulle sakta av till skritt så övade vi på att hitta våra sittben. Då ska man titta bakom sig och då hamnar man rätt! Vi jobbade också  på att få ut dom i hörnen och sedan körde vi mycket galopp :D 


Bing tyckte det var rätt kul att galoppera och han tyckte det var kul med lite fart :) Vi började på volten fattade galopp, gick ut på spåret och sedan saktade vi av. Gick rätt bra trots allt ;D 


Rätt nöjd med i dag! :D


Angelicas ord:

Dra inte upp knäna när du hittar sittbenen. Tänk långa ben!




     


Av ponnyberoende - 22 november 2011 07:00

   

Blir bara hiss idag ^^ 


 


Tycker att detta täcke är helt sagolikt gulligt :D Skulle absolut vilja ha till Dotten att rida med på ridlägret! Har dock hört att det glider under sadeln =/



Hissar även de här supersöta benskydden som skulle matcha täcket :D



Det sista jag hissar blir thermoridbyxor! Sjukt bra när man rider på vintern!


        

  

Av ponnyberoende - 21 november 2011 23:45

Ja! :D

Nu är det bestämt att jag ska få gå på ett vinterridläger uppe på JFK!! Alltså kommer jag att få vara med Dotten under jullovet också! :D Lägret kommer vara den 27-30 dec, alltså på min födelsedag! Ska bli superkul att få vara med hästarna och min Malle :D<3



Älskar dig! :D  

Av ponnyberoende - 21 november 2011 19:42

Ja väldigt försenat blev det =/ 


När jag kom till stallet så möter jag Julia som säger att jag ska gå till Hanna för hon skulle säga något. När jag kommer till henne så frågar hon om jag vill skritta Gemet i 20 min. Självklart ville jag det! Gick in i receptionen för att se vilken ponny jag skulle ha. Ingen överaskning att jag fick Sunny, men glad blev jag iaf ^^ Gemet var ute så jag och Julia gick upp för att hämta honom, samtidigt tog jag ut Lilleman som skulle ut. Anledningen att jag skulle rida Gemet var att han var lite förkyld och hade lite feber. Tog ganska lång tid att hämta honomk för han var såklart längst in i hagen -.-

När vi kom tillbaka till stallet var klockan redan 11.50 När klockan var 12.30 skulle jag ju göra iordning Sunny :O Borstade, kratsade och slängde på sadeln och tränset. Då hade klockan blivit 12.00 Gick ut på stallplanen och spände sadelgjorden, reglerade stigläderna och satt upp. Bad Elsa kola vad klockan var och då hade den blivit 12.05 Skrittade iväg och hann bara rida 2 varv runt anläggningen innan klockan var 20 över. Satt av och gick in i stallet. Plockade av grejorna och sprang till Sunny. Där stod Malinda och hade ryktat enn stund! Åh vad jag älskar min Malle :3 Sunny var nästan helt klar med ryktningen så jag sprang upp för att äta toast. När jag kom ner till Sunny var klockan 12.45 och vi skulle börja kl 13.00 Kratsade hovarna och spprang och hämtade utrustningen och bad min kompis Sara att hålla henne medans jag sadlade. När ridläraren kom bad jag henne tränsa så jag kunde klä på mig mina grejer. Så när klockan slog 13.00 var jag precis klar!


På lektionen gick det ganska bra :D Hon lydde mig och var duktig på alla sätt! 



Pluttis :D


   

Presentation


Mitt namn är Anna och jag är 12 år. Jag rider på Jönköpings fältrittklubb, även kallat Jfk. På bloggen kommer jag skriva om mitt liv med alla mina älskade hästar! Ni får gärna följa mig på bloglovin!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länk :P


Ovido - Quiz & Flashcards